maandag 18 oktober 2010

De Excuusbon

Een klant komt binnenlopen en vraagt of hij NU geknipt kan worden. De klant krijgt te horen dat de kapsters nu helemaal vol zitten en hij nu niet geknipt kan worden. Klant wil geen andere afspraak maken en loopt weg, je bent hem kwijt.

Maar dat doen we anders!
Mocht een klant bij ons in de salon niet meteen kunnen worden geholpen krijgt hij een Excuusbon. Een Excuusbon? Ja, excuses dat wij u nu niet kunnen helpen, maar wij helpen u graag een andere keer! Deze bon is goed voor wat korting op het volgende bezoek aan onze salon.

Wat bereik je ermee?
Ten eerste is je klant blij verrast, hij verwachtte niet een kortingsbon te krijgen. Ten tweede heb je veel meer kans dat je klant terugkomt. Je bent hem niet meer kwijt zodra hij de deur uitloopt. Hij heeft namelijk een herrinering en een korting bij zich. Zo makkelijk kan het al zijn om klanten vast te houden!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten