Afgelopen woensdag heb ik met een paar vriendinnen een hapje gegeten.
In een leuk restaurantje in Arnhem.
Op een gegeven moment kwamen we op het onderwerp ´naar de kapper gaan´.
Ik vroeg hen, ´wat heb je over voor een knipbeurt?´ Uiteindelijk kwamen ze uit rond de 25 euro, dat hadden ze er wel voor over.
Ze gaven aan dat als ze eenmaal wisten dat een kapster hun haar goed knipte, ze er best meer voor over hadden. En daar ligt onze kans!
Als kapper moeten we er dus voor zorgen dat we de nieuwe klant naar binnen weten te krijgen met een goede actie. Waarbij de prijs als eerste een goede binnenkomer is.
Als je de klant eenmaal binnen hebt, dan moet je zorgen dat de kwaliteit hoog genoeg is om de klant te behouden.
Bij ons in de kapsalon doen we hier verschillende dingen aan.
- We zorgen ten eerste dat om de 1,5 maand heel het dorp flyers met een leuke actie in hun brievenbus krijgt.
- Komt een nieuwe klant bij ons in de kapsalon, dan geven we hem een flyer mee zodat ze nog een keer terugkomen. Die flyer kan bijv een korting zijn voor de volgende keer. Of zoals wij doen, een leuke verrassing die voor hen klaarstaat bij hun volgende bezoek.
Zo zorg je dat je nieuwe klanten een paar keer terugkomen en ondertussen kan jij ze van jouw kwaliteit overtuigen. Het blijft daarbij natuurlijk wel belangrijk om veel te trainen met alle kapsters. Juist zodat de kwaliteit hoog blijft!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten