zaterdag 6 november 2010

Twitter/Hyves... wat kan je er mee?

Nieuwe rage en helemaal hot... social media. Overal om je heen hoor je het. Maar wat kan je er nu mee voor je kapsalon? Hoe haal je er echt wat uit?

Context
Net als de telefoon veel jaren geleden nieuw was,  heb je nu social media. Een nieuw kanaal waardoor jij je klant nog beter kan informeren en dus eerder in je salon kan krijgen.

Hyves/twitter/facebook/linkedin... welke moet ik gebruiken?
  • Hyves 
    • Wat: profiel van wie je bent. 
    • Soort mensen: prive gebruik, gemengde leeftijd, zeker gebruiken voor je salon.
  • Twitter 
    • Wat: korte berichtjes waarbij je antwoord geeft op de vraag wat je aan het doen bent.
    • Soort mensen: heel gemengd, zeker ook mogelijke klanten.
  • Facebook 
    • Wat: Amerikaanse versie van hyves, zeker handig om hier als salon ook op te vinden te zijn.
    • Soort mensen: Gemengd, zelfde als hyves ook klanten dus.
  • Linked
    • Wat: bijna zelfde als hyves maar dan veel zakelijker.
    • Soort mensen: ondernemers onder elkaar. Minder interssant om klanten op te vinden.

Wat doe ik met onze salon? 
Ik koppel de twitter van onze salon aan onze hyves. Als je een bericht op je twitter zet, staat het meteen op je hyves. Merk toch dat op hyves meer klanten te vinden zijn. Maar omdat die koppeling er is heb je altijd op twee plekken je berichten staan.
Onze salon: www.twitter.com/davinciforhair
Ook leuk: www.twitter.com/emersonsalon

Wat vertel je op een twitter?

  • Wanneer je plek hebt
  • Hoe je te bereiken bent (website & telefoonnummer)
  • Welke acties je hebt lopen
  • Quotes van klanten die tevreden zijn
  • Speciale acties voor je twitter/hyves volgers

Moet je iets met social media doen?
Nee natuurlijk niet! Maar bedenk wel dat social media een kans bied... dus waarom er niet gebruik van maken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten