zondag 25 december 2011

Dan is ie gratis!

Het is weer heerlijk druk in de supermarkten zo voor kerst. En tja, ook ik moest boodschappen doen.
Alles was in het karretje geladen dus op de naar de kassa. 

Bleep, bleep... 
Huh! Gratis?!
Cassiere: Weet je hoeveel dit artikel toevallig is?
Ik: Nee, geen idee.
Cassiere: Iets van 1,50 euro toch? Er staat namelijk geen barcode op.
Ik: Uhh...
Cassiere: Nou, dan is ie gratis.

Dan is ie gratis?!
De cassiere had geen zin om iemand te moeten vragen hoeveel dit artikel kostte of dat er eentje is met wel een barcode. Toen ik zelfs aanbood even een nieuwe te pakken was het ook niet nodig. De cassiere vond het dus te veel gedoe om uberhaupt maar het product af te rekenen.

Terug in de salon ...
... denk ik weer, wat moet ik ervoor zorgen dat alles goed in de computer staat! Staat er iets verkeerd in, of niet dan is er de kans dat er zomaar iets wordt afgerekend, meestal in het voordeel van de klant. Ik moet er dus voor zorgen dat al onze producten en behandelingen helemaal perfect in de computer staan. Ervoor zorgen dat de klant het juiste betaalt, de kapster het juiste afrekent en het juiste bij mij in de portomonnee komt!

Heb jij de prijzen goed in je computer staan?
Dat is namelijk zo makkelijk. En je kunt zo goed aan het eind van de dag zien wat er allemaal precies is afgerekend en of het klopt. Kijk eens op Vraagleo.nl hoe je al je producten en behandelingen goed in je computer zet. Da Vinci hulp nodig? De Da Vinci adviseurs en ex-kappers helpen je graag. Dus gewoon bellen: 0575 55 27 00!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten