dinsdag 6 september 2011

Op zoek naar de perfecte scheiding?

Voorkant A5 flyer
Soms moet je wat geks doen om te zorgen dat er over jouw salon wordt gepraat. Zo heb ik vorig jaar augustus heel het dorp volgehangen met 500 flyers. En deze maand? Deze maand komen er billen door de bus bij alle Vordenaren.

Iedere maand hebben we een andere actie in de kapsalon. Met iedere maand weer een net ander doel. De ene maand is het voor behoud van huidige klanten, de andere maand voor het aantrekken van nieuwe.

Actie!
Deze maand krijgen klanten bij een min besteding van € 24 een gratis mini product t.w.v. € 3,50 mee naar huis. Natuurlijk om die perfecte scheiding te bereiken. ;)




Waarom deze actie?
  • Klanten vinden het leuk om een cadeautje mee te krijgen
    • Achterkant A5 flyer
    • Actie zorgt voor klantenbinding
  • Klanten ervaren product en kunnen het later met de kortingsbon die erbij zit aanschaffen
    • Actie zorgt voor meer verkoop in de toekomst
  • Klanten geven net iets meer uit waardoor ze op de min besteding van € 24 uitkomen.
    • Actie zorgt voor meer omzet.
  • En natuurlijk de billen, door de opvallende afbeelding zal er veel gekletst worden over salon.
    • Actie zorgt voor bekendheid en meer nieuwe klanten


Bereken!
Besef wel goed wat je weggeeft en wat het kost wat je weggeeft. Geef je teveel weg dan verdien je niets meer. Hou bijvoorbeeld aan dat je max 10% weggeeft van het bedrag dat een klant komt besteden. Een mini kost ons namelijk € 2,25 (maar is meer waard voor klant) dus geven we ong 10% weg.

Kijk ook in je automatiseringsprogramma (www.dvi.nl) aan hoeveel klanten je zo'n mini zou meegeven. Bekijk dezelfde maand vorig jaar en kijk hoeveel mensen minimaal € 24 hebben besteed. Zo weet je al precies wat een actie je gaat kosten.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten