donderdag 22 september 2011

Wat zijn de stokbroodjes van de kapsalon?

Als je in een restaurant gaat eten wordt je al snel gevraagd of je stokbroodjes wil, een fles water of fles wijn. Zodat je net wat meer geld uitgeeft dan het standaard menu waar je voor kwam.

En dat is nu precies waar ik me nu mee bezig hou, maar dan natuurlijk voor de kapsalon. Want wat zijn nu die stokbroodjes van de kapsalon?




Waarom ik me dat afvraag?
Afgelopen 3 maanden vergeleken met
dezelfde 3 maanden 1 jaar eerder.
De afgelopen 3 maanden is de omzet met 12% omhoog gegaan en het aantal bezoeken ook met 12%. Ik weet dus dat de omzetverhoging alleen komt omdat er meer mensen zijn gekomen, niet omdat er per bezoek meer wordt uitgegeven. Een overzicht in Da Vinci Kantoor (op Internet) liet me dat zien (zie foto).

Dus wat is mijn doel?
Zorgen dat de acties voor aankomende maanden ervoor gaan zorgen dat er meer per klant wordt besteed. Mijn omzet per bezoek moet dus omhoog!

De stokbroodjes in de kapsalon
Volgens mij zijn er snel een paar op te noemen:
  • Komt een klant alleen voor knippen > zorg dat het haar gewassen wordt of verkoop een product
  • Komt een klant alleen voor verven > verkoop wat highlights of een kuur
Misschien is het al zo oud als de weg naar Rome maar het zijn wel dingen waar je over na moet denken als je een actie gaat doen. Je kunt het in 4 stappen opdelen. Wil je klanten die nieuw zijn, terugkomen, sneller Terugkomen of meer besteden per keer.

Wat mijn actie gaat worden voor de maand oktober 2011 om meer omzet per bezoek te bereiken? Dat ga ik jullie later vertellen ...

P.S. Wil je meer weten over overzichten voor jouw salon? Kijk op www.dvi.nl/kantoor of bel naar Da Vinci (0575 55 27 00)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten