woensdag 19 december 2012

Wat een enthousiasme!

Afgelopen 26 november 2012 was ik op de Hairbusiness Experience in Utrecht. Een leuk event voor voornamelijk de Kapperondernemer. Terwijl ik hier rondliep kwam ik allemaal enthousiaste Da Vinci klanten tegen. Spontaan begonnen ze te vertellen over hoe blij ze zijn met Da Vinci. Wat super!
Toen dacht ik ...
... aan de kapsalon en zijn klanten. Want iedere kapsalon heeft ook van deze geweldig enthousiaste klanten. Wat nu als je dat enthousiasme van je klanten kan delen met mogelijke nieuwe klanten? Want zeg nou zelf, wie geloof jij? Dat hotel dat je zoekt voor een weekend Maastricht dat op hun website zelf zegt hoe geweldig ze zijn, of geloof je die vriend die zegt dat je echt dat hotel moet kiezen?

Maar hoe dit te doen?
Een paar ideeen kwamen bij mij naar boven:
  • Vriendinnenbonnen
    • Hoe werkt het? Laat jouw beste klanten je nieuwe klanten brengen. Geef je klanten een bon mee. Jouw bestaande klant krijgt € 7,50 korting op een kleurbehandeling zodra een vriendin van haar ook is geweest en ook die vriendin krijgt € 7,50 korting.
  • Twitter/Facebook
    • Via Social Media kun je heel makkelijk de ervaring van jouw klanten delen met de rest van de wereld.
    • Idee: Geef iedere dag/week/maand een korting voor bijvoorbeeld een gratis wasmassage weg aan diegene die de leukste reactie op twitter/facebook plaatst.
  • Een gratis kopje thee
    • Nadat ik en een vriendin erg lang op een broodje aan het wachten waren in een cafe, besloten we er toch iets van te zeggen. Ze waren het helemaal vergeten... het gevoel over dat cafe was een stuk minder. Maar ze losten het al snel perfect op! We kregen allebei een gratis kopje thee omdat we zo lang hadden moeten wachten. De lach was weer terug en we kregen meteen weer een super gevoel over dat cafe.
    • Dus heeft een klant een klacht? Los het op en doe iets extra's. Zo heb je heb er weer een superklant en ambassadeur bij die in jouw wijk, dorp of stad over jouw en je salon praat. Wellicht een tip die je vaker hebt gehoord, maar hij is dan ook gewoon goed en makkelijk uit te voeren. Een goede marketinginvestering. ;)

Heb jij nog leuke tips? Laat het me weten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten