dinsdag 9 april 2013

Check, dubbel check!

Voorbeeld voorkant flyer
Ik was laatst op een Ondernemers Event waar ik aan het einde een leuke Goody Bag meekreeg. Ik opende de Goody Bag en vond er een flyer van een kapsalon in. Aan de flyer zat een klein product en er werd wat verteld over de salon.

Natuurlijk was ik nieuwsgierig en ging ik op zoek naar meer informatie over deze salon. Na heel goed zoeken was het enige wat ik in de stukken tekst kon vinden een websiteadres. Ergens anders waren nog de openingstijden & het logo te vinden. Maar geen telefoonnummer, adres, niets! Als mogelijke nieuwe klant zou ik niet verder kijken of het iets voor mij is. Een gemiste kans.

Natuurlijk heb ik ook wel eens flyers gemaakt. En dan net op het moment dat ze van de drukker terugkomen ben je zoiets stoms als het telefoonnummer vergeten of... Dus vanaf nu werk ik nooit meer zonder Checklist. Overal moet een vinkje voor staan zodat ik zeker weet dat de flyer die ik naar de drukker stuur alles heeft wat het moet hebben.

Voorbeeld achterkant flyer
Maak er ook gebruik van, mijn Checklist:

  • Basis info:
    • Logo (Salonnaam)
    • Adres (straatnaam, huisnummer & plaatsnaam)
    • Telefoonnummer
    • Website
    • Facebook
    • Twitter
    • Openingstijden
  • Wat wil ik ermee bereiken?
    • Doelgroep: tieners, dames, heren, verloren klanten of ...
    • Vertelt de flyer kort en krachtig wat de klant eraan heeft?
      • Voorbeeld: Nu 25% korting op alle kleuringen.
    • Vertelt de flyer kort en krachtig welke actie ik van de klant verwacht?
      • Voorbeeld: Gebruik maken van deze actie? Maak nu een afspraak! Online op www.kappervorden.nl of bel ons op 0575 55 27 00.
  • Beeld
    • Afbeelding van een mens, zorgt voor een warm en fijn gevoel.
    • Afbeelding van het product/dienst dat ik wil aanprijzen. 
  • Actie
    • Vanaf wanneer is de actie geldig.
    • Tot wanneer is de actie geldig.
    • Is de actie niet in combinatie met andere acties geldig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten